PRÍPAD 128
Definície, Dokončenie
Definície, Preplachtenie trate
Pravidlo 28.2, Plachtenie v rozjazde
Pravidlo 31, Dotyk značky
Pravidlo A4, Bodovací systém
Pravidlo A5, Body určené pretekovou komisiou
Ak preteková komisia vidí, že loď urobila chybu podľa pravidla 28.1 pri preplachtení trate a nenapravila tú chybu, musí ju hodnotiť NSC. Ak vidí, že sa loď dotkla značky pri dokončení, musí ju hodnotiť podľa jej cieľového umiestnenia a môže na ňu protestovať pre porušenie pravidla 31.
Skutočnosti pre otázku 1
Všetky lode v rozjazde s výnimkou lode A plachtili ku cieľovej čiare od poslednej značky a potom dokončili, keď ju preťali z jej traťovej strany, ponechajúc plavidlo komisie napravo a značku F naľavo. Ako ukazuje nákres, A ponechala značku F napravo, odpadla, plachtila celkom na traťovú stranu čiary a krátko po pozícii 3 dokončila. A potom plachtila do prístavu. Členovia pretekovej komisie videli plachtiť A na trati podľa nákresu. Platili pravidlá Dodatku A.
Otázka 1
Čo by mala preteková komisia v tejto situácii urobiť?
Odpoveď 1
Aby dodržala pravidlo 28.1, loď musí „preplachtiť trať“, a preto pásik, znázorňujúci stopu lode musí, keď sa zatiahnutím napne, minúť značku F požadovaným bokom. A urobila na čiare chybu podľa pravidla 28.1, pretože pásik, znázorňujúci jej stopu, keď sa zatiahnutím napne, míňa značku F nesprávnym bokom. A nenapravila tú chybu, ako to dovoľuje pravidlo 28.2, a preto porušila pravidlo 28.1. Pretože A „nepreplachtila trať“, pravidlá A5.1 a A5.2 požadujú od pretekovej komisie, aby pridelila A body za miesto o jedno vyššie ako je počet lodí prihlásených v pretekoch. Skratkou pre jej umiestnenie je „NSC“ (pozri pravidlo A10).
Skutočnosti pre otázku 2
Preteková komisia videla, že sa loď B dotkla cieľovej značky, ako pretínala cieľovú čiaru. B neprijala trest a plachtila do prístavu.
Otázka 2
Čo by mala preteková komisia urobiť?
Odpoveď 2
B dokončila, keď jej prova preťala cieľovú čiaru tesne pred pozíciou 2. Preteková komisia musí podľa pravidla A4 prideliť B body za umiestnenie, na ktorom dokončila.
Ako stanoví pravidlo 60.2(a), preteková komisia môže protestovať na B. Ak sa rozhodne tak urobiť, musí ju informovať, že má úmysel protestovať a doručiť svoj písomný protest v rámci protestného času podľa pravidla 61.3 (pozri pravidlo 61.1(b)). Navyše, protestná komisia, technická komisia alebo iná loď, ak tá loď videla dotyk B so značkou, môžu protestovať na B (pozri pravidlá 60.1(a), 60.3(a) a 60.4(a)).
World Sailing 2013, revízia 2021