PRÍPAD 12
Definície, Celkom vzadu a celkom vpredu; Krytie
Pravidlo 11,Na vetre z rovnakých bokov, v krytí
Pravidlo 18.1, Miesto pri značke: Kedy platí pravidlo 18
Pravidlo 18.2(b), Miesto pri značke: Dávanie miesta pri značke
Pravidlo 43, Zbavenie viny
Pre určenie práva vnútornej lode na miesto pri značke podľa pravidla 18.2(b) nie je podstatné, že lode majú veľmi rozdielny smer, za predpokladu, že sú v krytí, keď prvá z nich dosiahne okruh.
Skutočnosti
OL a IW sa blížili k značke, ktorú mali minúť pravobokom. Bol slabý vietor a prúd v smere vetra mal rýchlosť 2 uzly. IW, ktorá predtým plachtila vysoko nad smer na značku, aby vykompenzovala vplyv prúdu, približovala sa po prúde skoro na zadný vietor. OL naproti tomu znieslo do závetria a v pozícii 1, približne tri dĺžky trupu od značky, plachtila ostro proti vetru pomaly proti prúdu. IW dvakrát volala o miesto a OL dvakrát odpovedala “Nemôžeš tu prejsť.” V poslednom okamihu krátko po pozícii 4 v nákrese, keď IW vyostrila, aby začala svoj manéver míňania, sa jej OL snažila dať miesto, ale dve lode sa dotkli. Nebola žiadna škoda ani zranenie.
OL protestovala podľa pravidla 11, ale sama bola diskvalifikovaná podľa pravidla 18.2(b). Odvolala sa tvrdiac, že nie je logické a je nad zámer definície Celkom vzadu a Celkom vpredu; Krytie a pravidla 18 pokladať za v krytí lode, ktorých smery sa líšia o 90 stupňov. Tiež tvrdila, že zmyslom pravidla 18 je chrániť pred nebezpečenstvom dotyku so značkou loď, ktorá nie je schopná prejsť za kormou vonkajšej lode. Ďalej argumentovala, že počas približovania IW k značke, až kým nakoniec nevyostrila, bola bez problémov schopná prejsť za kormou OL, a že IW nebola “vnútornou” loďou až do okamihu pred dotykom.
Rozhodnutie
Odvolanie OL sa zamieta a jej diskvalifikácia sa potvrdzuje.
Lode museli minúť značku rovnakými bokmi a boli na vetre z rovnakých bokov, teda platilo pravidlo 18 potom, keď v pozícii 1 OL dosiahla okruh. Odvtedy, až kým nenastal dotyk, nebola žiadna loď celkom vzadu, a teda boli v krytí (pozri definíciu Celkom vzadu a Celkom vpredu, Krytie). Preto platila prvá veta pravidla 18.2(b) a práva OL ako vonkajšej lode podľa pravidla 11 sú obmedzené tým, že musí dať IW ako vnútornej lodi miesto pri značke. OL nedala IW miesto pri značke, preto sa diskvalifikuje podľa pravidla 18.2(b).
IW porušila pravidlo 11, ale urobila tak, keď plachtila v rámci miesta pri značke, na ktoré mala právo, a preto bola zbavená viny podľa pravidla 43.1(b).
Obe lode porušili pravidlo 14, pretože každá z nich sa mohla vyhnúť dotyku. Avšak, pretože OL bola loď s právom plavby a IW mala právo na miesto pri značke a nedošlo ku škode ani zraneniu, obe boli zbavené viny podľa pravidla 43.1(c) pre porušenie pravidla 14.
GBR 1964/19