PRÍPAD 119
Pravidlo 62.1(a), Náprava
Pravidlo A3 , Časy štartu a umiestnenie v cieli
Keď lode v rozjazde pretekajú podľa ratingového systému, tak rating, ktorý by sa mal použiť pre výpočet korigovaného času lode je jej rating v čase, keď plachtila v rozjazde. Jej bodovanie by sa nemalo meniť, ak ratingová autorita, ktorá koná z vlastnej vôle, neskôr zmení jej rating.
Skutočnosti
Loď A sa prihlásila a zúčastnila pretekov o putovnú cenu a bola hodnotená pretekovou komisiou s použitím ratingu podľa jej výkonnostne-handicapového ratingového certifikátu, ktorý bol v platnosti v čase pretekov. Nebol na ňu podaný žiaden protest, ani žiadna loď nežiadala o nápravu tvrdiac, že A bola nesprávne hodnotená.
Niekoľko týždňov po pretekoch orgán pre rating konal z vlastnej vôle a zmenil rating A. Neboli urobené žiadne zmeny na trupe A, ani na jej výstroji, v čase medzi ukončením pretekov a zmenou jej ratingu. Keď sa preteková komisia dozvedela o zmene v ratingu A, prepočítala výsledky pretekov s použitím nového ratingu, čo spôsobilo podstatné zhoršenie bodov A.
A požiadala o nápravu tvrdiac, že bolo nesprávne, keď preteková komisia prepočítala výsledky pretekov. Protestná komisia súhlasila a podľa pravidla 62.1(a) priznala A nápravu vrátením jej pôvodných bodov.
Otázka
Bolo nesprávnym konaním pretekovej komisie prepočítanie výsledkov kvôli zmenenému ratingu A? Bola náprava priznaná A primeraná?
Odpoveď
Prepočítanie výsledkov pretekov bolo nesprávnym konaním pretekovej komisie. Rating lode A v ratingovom systéme môže byť, čas od času, zmenený orgánom pre rating aj bez toho, aby sa urobili zmeny na trupe lode či jej výstroji. Toto je bežné zvlášť pri ratingoch priznaných podľa výkonnostne-handicapového ratingového systému. Tieto systémy ako základ pre rating sčasti používajú jej výkon v minulých pretekoch, ktorý sa v priebehu času môže meniť.
Rating lode v čase pretekov je rating, ktorý by preteková komisia mala použiť pre výpočet jej korigovaných časov podľa pravidla A3. Pôvodné body A priznané pretekovou komisiou boli vypočítané s použitím ratingu A v čase pretekov. Preto bola náprava priznaná A protestnou komisiou primeraná.
USA 2011/104