PRÍPAD 49
Pravidlo 14 Vyhýbanie sa dotyku
Pravidlo 19.2(b) Miesto na minutie prekážky: Poskytnutie miesta pri prekážke
Pravidlo 23.2 Prekážanie druhým lodiam
Pravidlo 43.1(b) Zbavenie viny
Pravidlo 63.2 Rokovania: Čas a miesto rokovania; Čas pre strany na prípravu
Pravidlo 63,3 Rokovania: Právo na prítomnosť
Keď z jednej príhody alebo z veľmi úzko prepojených príhod vzniknú dva protesty, mali by sa prerokovať spolu za prítomnosti zástupcov všetkých zúčastnených lodí.
Skutočnosti
Na mierne zvlnenom mori a s čerstvým vetrom sa S, ostro proti vetru na vetre sprava, blížila k PW a PL, ktoré plachtili v krytí na zadobočnom vetre zľava na inom úseku trate. Lanovie PW a S sa dotklo napriek tomu, že S prudko vyostrila v snahe vyhnúť sa zrážke, ale nedošlo ku škode ani zraneniu.
Z tejto príhody vzišli dva protesty a boli prerokované zvlášť. V prvom proteste S proti PW bola PW diskvalifikovaná podľa pravidla 10. V zistených skutočnostiach sa PL nespomínala. Počas rokovania o druhom proteste, PW proti PL, uviedla PL, že vedela, že S sa blíži k PW a PL, že PW asi bude potrebovať miesto od PL, aby sa vyhla možnej vážnej kolízii, a že situácia sa rýchlo vyvíjala. PL bola diskvalifikovaná podľa pravidla 19.2(b) pre neposkytnutie miesta PW medzi sebou a S, prekážkou. PW sa odvolala voči rozhodnutiu protestnej komisie diskvalifikovať ju pre porušenie pravidla 10.
Rozhodnutie
V takýchto prípadoch by sa mali dva protesty prerokovať spolu, ako je to povolené pravidlom 63.2, za prítomnosti zástupcov všetkých zúčastnených lodí. Toto zabezpečí, že všetci si vypočujú všetky svedectvá o príhode, podané protestnej komisii, ako to požaduje pravidlo 63.3. Ak by sa dodržal takýto postup, tak protestná komisia by zistila, že kolízia medzi PW a S vznikla kvôli neschopnosti PW odpadnúť, pretože PL jej na to nedala miesto, a PW bola zbavená viny pravidlom 43.1(b) za porušenie pravidla 10.
S sa dotkla PW, lode na inom úseku trate, ale S neporušila pravidlo 23.2, pretože plachtila svojím správnym smerom.
Došlo k dotyku medzi S a PW, ale žiadna z nich neporušila pravidlo 14, pretože (1) potom, ako začalo byť jasné, že PW nebude dávať prednosť S, nebolo možné pre S vyhnúť sa dotyku, a (2) potom, ako začalo byť PW jasné, že PL jej nedá miesto, na ktoré má právo, nebolo možné pre PW vyhnúť sa dotyku.
Odvolaniu PW sa vyhovuje. Pretože PW bola zbavená viny pravidlom 43.1(b) za porušenie pravidla 10, vracia sa jej poradie. Rozhodnutie protestnej komisie diskvalifikovať PL pre porušenie pravidla 19.2(b) bolo správne.
GBR 1981/6