PRÍPAD 146

Definície, Miesto
Pravidlo 11, Na vetre z rovnakých bokov, v krytí
Pravidlo 16.1, Zmena smeru
Časť 2, Oddiel C , Preambula
Pravidlo 43.1(a), Zbavenie viny
Pravidlo 43.1(b), Zbavenie viny

Keď sa lode blížia ku štartovej značke aby štartovali a záveterná loď vyostruje, náveterná loď je zbavená viny podľa pravidla 43.1(b), ak poruší pravidlo 11 plachtením v rámci miesta, na ktoré má právo podľa pravidla 16.1.

Skutočnosti

Dve lode, L a W, sa blížili k signálnemu plavidlu pretekovej komisie, v krytí na vetre sprava, desať sekúnd pred štartovým znamením. Keď W prechádzala za kormou plavidla komisie, L vyostrila. W trochu vyostrila, ale nebola schopná ďalej reagovať na vyostrovanie L bez toho, aby narazila do plavidla komisie. L odpadla, aby sa vyhla dotyku. L protestovala.

Protestná komisia diskvalifikovala W podľa pravidla 11 a uviedla, že nemala plachtiť medzi L a plavidlom komisie a že sa tam „natlačila“. W sa odvolala.

Rozhodnutie

Plavidlo pretekovej komisie bolo aj značkou aj prekážkou pre L a W (pozri definície Značka a Prekážka). Avšak, pretože plavidlo komisie bolo obklopené splavnou vodou a L a W sa k nemu blížili, aby štartovali, pravidlá Oddielu C Časti 2 (konkrétne pravidlá 18 a 19) neplatili. Podľa toho L nemala povinnosť dať W miesto na preplachtenie v závetrí plavidla komisie.

V pozíciách 1 a 2 mohla L plachtiť svojím smerom bez nutnosti robiť vyhýbací manéver a mohla meniť kurz oboma smermi bez toho, aby okamžite nastal dotyk. Preto W dávala prednosť, ako to požaduje pravidlo 11 (pozri definíciu Dávať prednosť).

Keď L v pozícii 3 vyostrila, bola povinná podľa pravidla 16.1 dať W miesto na dávanie prednosti. Táto povinnosť platí, aj keď lode míňajú plavidlo komisie a idú štartovať. „Miesto“ je priestor, ktorý W potrebovala, aby dala W prednosť a tiež plnila svoje povinnosti podľa pravidiel Časti 2, čo zahŕňa pravidlo 14 a pravidlo 31. Pozri Prípad 114.

Keď L vyostrila, W vyostrila tak veľmi ako mohla bez hrozby dotyku s plavidlom komisie, čím by porušila pravidlo 31. Odpadnutím L dala W miesto na dávanie prednosti, ako to požadovalo pravidlo 16.1.

V pozícii 3 nemohla L „plachtiť svojím smerom bez nutnosti robiť vyhýbací manéver“; preto W porušila pravidlo 11. Avšak previnenie W bolo následkom príhody (ako ukazuje nákres) s L, „loďou povinnou dať [W] miesto“; a pretože W plachtila v rámci miesta, na ktoré mala právo podľa pravidla 16.1, bola zbavená viny pravidlom 43.1(b).

Odvolaniu W sa vyhovuje, rozhodnutie protestnej komisie sa ruší a W sa vracia jej umiestnenie v cieli.

Poznámka: Pojem „natlačenie sa“ nie je použitý v Pretekových pravidlách jachtingu. Tento pojem sa všeobecne používa na situáciu, kde záveterná loď drží svoj smer a náveterná loď sa rozhodne plachtiť medzi plavidlom komisie a záveternou loďou a buď narazí do záveternej lode, alebo ju prinúti odpadnúť, aby sa vyhla dotyku. V takom prípade náveterná loď porušuje pravidlo 11 a nie je zbavená viny, pretože nebola prinútená plachtiť medzi plavidlom komisie a záveternou loďou a neplachtila v rámci miesta, na ktoré mala právo (pozri pravidlá 43.1(a) a 43.1(b)).

USA 2018/117