PRÍPAD 114
Definície, Miesto pri značke
Definície, Miesto
Pravidlo 16.1, Zmena smeru
Pravidlo 18.2, Miesto pri značke: Dávanie miesta pri značke
Pravidlo 31, Dotyk značky
Keď má loď má právo na miesto, tak to miesto zahŕňa aj miesto na plnenie jej povinností podľa pravidiel Časti 2 a pravidla 31.
Skutočnosti
Skutočnosti pre otázku 1
A, B a C sú v krytí na vetre z rovnakých bokov, keď prvá z nich dosiahne okruh pri značke. A je vonkajšia, C je vnútorná a B je medzi nimi.
Otázka 1
Požaduje pravidlo 18.2(b) od A, aby dala dosť priestoru pre B, aby B bola schopná dať C miesto pri značke?
Odpoveď 1
Áno. Definícia Miesto pri značke používa definovaný pojem „miesto“ a „miesto“ zahŕňa priestor, ktorý loď potrebuje na plnenie svojich povinností podľa pravidiel Časti 2 a pravidla 31. Priestor, ktorý A musí dať B, zahŕňa priestor, ktorý B potrebuje na plnenie svojich povinností podľa pravidiel Časti 2. Preto pravidlo 18.2 požaduje od A dať B dostatočný priestor, aby tá mohla dať C miesto pri značke.
Skutočnosti pre otázku 2
L, M a W sú v krytí na vetre z rovnakých bokov, L je záveterná, W je náveterná a M je medzi nimi. Správny smer L nie je obmedzený a ona vyostruje. Obe M aj W vyostrujú kvôli vyostrovaniu L.
Otázka 2
Požaduje pravidlo 16.1 od L dať dosť priestoru M, aby M bola schopná dať W miesto na dávanie prednosti?
Odpoveď 2
Áno. Keď M mení smer, aby dala L prednosť, pravidlo 16.1 požaduje od M dať W miesto na dávanie prednosti. Priestor, ktorý je L povinná dať M, zahŕňa priestor, ktorý M potrebuje na plnenie svojich povinností podľa pravidiel Časti 2. Preto pravidlo 16.1 požaduje od L dať M dostatočný priestor, aby tá mohla dať W miesto na dávanie prednosti.
Skutočnosti pre otázku 3
Značka na pravej strane štartovej čiary je obklopená splavnou vodou. Keď sa blížia ku štartovej čiare, aby štartovali, L a W sú v krytí na vetre sprava. L plachtí smerom, ktorý dostatočne ďaleko míňa značku a je tam priestor pre W na plachtenie medzi L a značkou. W plachtí do toho priestoru, ktorý L dobrovoľne poskytuje. Keď je W zarovno značky, L vyostrí, a W odpovedá okamžitým vyostrením a dáva L prednosť. Avšak aby dala L prednosť, W je nútená dotknúť sa značky.
Otázka 3
Dodržala L pravidlo 16.1?
Odpoveď 3
Nie. W musí dávať prednosť podľa pravidla 11, a ako stanoví preambula Oddielu C, nemá právo na miesto podľa pravidla 19, ani na miesto pri značke podľa pravidla 18. Avšak keď L zmení smer, W má právo na miesto na dávanie prednosti podľa pravidla 16.1, vrátane priestoru, ktorý W potrebuje, aby vyhovela pravidlu 31. Zmena smeru L nedala W dosť priestoru, aby sa mohla vyhnúť dotyku značky. Preto L porušila pravidlo 16.1 a W je zbavená viny podľa pravidla 43.1(b) pre svoje porušenie pravidla 31.
Pozri tiež Prípad 146
Skutočnosti pre otázku 4
Tie isté ako skutočnosti pre otázku 3 s tým, že pravidlo 31 bolo zrušené rozpisom pretekov alebo plachetnými smernicami, a značkou je loď pretekovej komisie alebo iný veľký predmet.
Otázka 4
Dodržala L pravidlo 16.1?
Odpoveď 4
Nie. Loď s právom na miesto podľa pravidla 16.1 má právo na priestor, ktorý potrebuje na manévrovanie správnym jachtárskym spôsobom, aby dávala prednosť. Dotykom takej značky sa riskuje poškodenie alebo pretekajúcej lode, alebo lode pretekovej komisie, a také riskovanie nie je jachtársky správne.
World Sailing 2010/revízia World Sailing 2013