PRÍPAD 7
Pravidlo 11, Na vetre z rovnakých bokov, v krytí
Pravidlo 14, Vyhýbanie sa dotyku
Pravidlo 15, Získanie práva plavby
Pravidlo 16.1, Zmena smeru
Pravidlo 17.1, Na vetre z rovnakých bokov; Správny smer
Pravidlo 43.1(c), Zbavenie viny
Keď loď získa krytie v závetrí z pozície celkom vzadu vnútri dvoch dĺžok trupu od druhej lode, náveterná loď musí dávať prednosť, ale záveterná loď musí spočiatku dať náveternej lodi miesto na dávanie prednosti a nesmie plachtiť nad svoj správny smer. Správny smer náveternej lode nie je dôležitý.
Skutočnosti
Lode L a W boli malé plachetnice s dĺžkou 15 stôp (5 m). Asi 200 yardov (200 m) od značky získala L krytie v závetrí W z pozície celkom vzadu. L bola menej ako dve dĺžky svojho trupu od W. Lode potom plachtili vedľa seba vzdialené asi jeden a pol dĺžky trupu až do vzdialenosti 80 yardov (80 m) od značky. V tomto mieste L mierne vyostrila smerom ku značke a toto vyostrenie neovplyvnilo W. W udržiavala stály smer. L nikdy nebola celkom vpredu. Rahno W sa dotklo stehu L, bez škody či zranenia, a L protestovala podľa pravidla 11. Protest L bol zamietnutý a bola diskvalifikovaná na základe toho, že neposkytla W dosť miesta, aby tá splnila svoju povinnosť dávať prednosť, ako to požaduje pravidlo 15. L sa odvolala.
(Poznámka: Nákres nie je v mierke. Vzdialenosti ukazujú približné vzdialenosti k najbližšej značke. V čase dotyku nedosiahla žiadna loď okruh pri značke.)
Rozhodnutie
Odvolaniu sa vyhovuje. Keď L získala krytie v závetrí W, pravidlo 11 vyžaduje, aby W dávala prednosť L. V tom istom čase bola L viazaná pravidlom 15 poskytnúť W miesto na dávanie prednosti, ale táto povinnosť nie je trvalá a v tomto prípade, kým došlo k dotyku, krytie trvalo dlhšiu dobu, v ktorej mala W určite miesto na dávanie prednosti.
Pravidlo 17 platí pre L, pretože bola, ako ukazuje nákres, celkom vzadu predtým, ako sa lode dostali do krytia, a menej ako dve dĺžky svojho trupu od W, keď krytie začalo. L bola oprávnená zmeniť smer priamo k značke za podmienky, že neplachtila nad svoj správny smer. Kritériom, či porušila pravidlo 17, je správny smer L; správny smer W nie je dôležitý. Podľa prijatého nákresu L nikdy neplachtila nad svoj správny smer. Preto L neporušila pravidlo 17.
Tesne po pozícii 3 L mierne vyostrila. Zjavne tam bolo miesto pre W na dávanie prednosti, a teda L neporušila pravidlo 16.1. L porušila pravidlo 14, pretože sa mohla vyhnúť dotyku s W, avšak bola zbavená viny podľa pravidla 43.1(c), pretože nevznikla škoda ani zranenie.
W porušila pravidlo 11, pretože nedala L prednosť. W sa mohla vyhnúť dotyku a preto tiež porušila pravidlo 14; a keďže neplachtila v rámci miesta, na ktoré mala právo podľa pravidla 16.1, nebola zbavená viny podľa pravidla 43.1(c).
W sa diskvalifikuje podľa pravidiel 11 a 14 a L sa vracia umiestnenie.
GBR 1963/10