DODATOK P - OSOBITNÉ POSTUPY PRE PRAVIDLO 42
Všetky či niektoré časti tohto Dodatku platia iba vtedy, ak je tak uvedené v rozpise pretekov alebo v plachetných smerniciach.
P1 POZOROVATELIA A POSTUPY
P1.1 Protestná komisia môže menovať pozorovateľov, vrátane členov protestnej komisie, aby konali podľa pravidla P1.2. Osoba vo významnom konflikte záujmov nesmie byť menovaná pozorovateľom.
P1.2 Pozorovateľ menovaný podľa pravidla P1.1, ktorý vidí loď porušujúcu pravidlo 42, jej môže udeliť trest tak, že čo najskôr, ako je to primerane možné, dá zvukové znamenie, ukáže na ňu žltou vlajkou a zavolá číslo jej plachty, aj keď by už nepretekala. Loď, ktorej bol takto udelený trest, nesmie byť druhýkrát potrestaná kvôli pravidlu 42 pre tú istú príhodu.
P2 TRESTY
P2.1 Prvý trest
Keď je loď potrestaná prvý raz podľa pravidla P1.2, jej trestom bude Dvojotáčkový trest podľa pravidla 44.2. Ak ho nevykoná, bude diskvalifikovaná bez rokovania.
P2.2 Druhý trest
Keď je loď potrestaná druhý raz počas pretekov, musí ihneď vzdať. Ak tak neurobí, bude diskvalifikovaná bez rokovania a jej body sa nemôžu škrtnúť.
P2.3 Tretí a ďalšie tresty
Keď je loď potrestaná tretí alebo ďalší raz počas pretekov, musí okamžite vzdať. Ak tak urobí, jej trestom bude diskvalifikácia bez rokovania a jej body sa nebudú škrtať. Ak tak neurobí, jej trestom bude diskvalifikácia bez rokovania zo všetkých rozjázd pretekov bez možnosti škrtania a protestná komisia zváži zvolanie rokovania podľa pravidla 69.2.
P2.4 Tresty pri cieľovej čiare
Ak je loď potrestaná podľa pravidla P2.2 alebo P2.3 a nie je pre ňu primerane možné vzdať pred dokončením, bude hodnotená ako keby ihneď vzdala.
P3 ODKLAD, VŠEOBECNÉ ODVOLANIE ALEBO ZRUŠENIE
Ak bola loď potrestaná podľa pravidla P1.2 a preteková komisia oznámi odklad, všeobecné odvolanie alebo zrušenie, trest sa ruší, ale stále sa započítava pre určenie, koľko ráz bola potrestaná v priebehu pretekov.
P4 OBMEDZENIE NÁPRAVY
Lodi nebude priznaná náprava kvôli činnosti člena protestnej komisie či ňou povereného pozorovateľa podľa pravidla P1.2, okrem toho, ak bola táto činnosť nepatričná, lebo sa nezohľadnilo znamenie pretekovej komisie alebo triedové pravidlo.
P5 VLAJKY “O“ A “R“
P5.1 Kedy platí pravidlo P5
Pravidlo P5 platí, ak triedové pravidla povoľujú pumpovanie, kývanie a posunovanie, keď sila vetra prekročí určený limit.
P5.2 Pred štartovým znamením
(a) Preteková komisia môže signalizovať, že pumpovanie, kývanie a posunovanie je dovolené tak, ako stanovujú triedové pravidlá, tým, že vyvesí vlajku O najneskôr so znamením výzvy.
(b) Ak sila vetra poklesne pod určený limit po tom, čo bola vyvesená vlajka O, preteková komisia môže odložiť rozjazdu. Potom môže komisia, pred alebo spolu s ďalším znamením výzvy, buď vyvesiť vlajku R na znamenie, že pravidlo 42 s prípadnými zmenami podľa triedových pravidiel je v platnosti, alebo vlajku O, ako je uvedené v pravidle P5.2(a).
(c) Ak boli vyvesené vlajky O alebo R pred alebo spolu so znamením výzvy, musia zostať vyvesené až do štartového znamenia.
P5.3 Po štartovom znamení
Po štartovom znamení,
(a) ak sila vetra prekročí určený limit, preteková komisia môže pri značke vyvesiť vlajku O s opakovanými zvukmi na znamenie, že pumpovanie, kývanie a posunovanie je dovolené tak, ako stanovujú triedové pravidlá, po minutí značky;
(b) ak je vyvesená vlajka O a sila vetra poklesne pod určený limit, preteková komisia môže pri značke vyvesiť vlajku R s opakovanými zvukmi na znamenie, že pravidlo 42 s prípadnými zmenami podľa triedových pravidiel je v platnosti po minutí značky.