PRÍPAD 82
Definície, Dokončenie
Pravidlo 62.1(a), Náprava
Keď leží cieľová čiara v smere posledného úseku trate tak, že nemožno určiť, z ktorej strany sa má správne preťať kvôli dokončeniu tak, aby bolo v súlade s definíciou, loď smie preťať čiaru z oboch smerov a jej dokončenie sa má zaznamenať.
Skutočnosti
V cieli rozjazdy loď A preťala cieľovú čiaru zo strany, o ktorej si myslela, že je traťová strana, a minula značku F pravobokom. Zaznamenala si čas, kedy preťala čiaru. Rozhodca jej dokončenie nezaznamenal a nedal zvukové znamenie. Keď nepočula zvukové znamenie, A plachtila podľa nákresu a nakoniec preťala čiaru, minúc značku F ľavobokom, a vtedy rozhodca zaznamenal jej dokončenie a dal zvukové znamenie. A žiadala o nápravu a požadovala, aby sa pre jej dokončenie použil čas, ktorý si zaznamenala, keď preťala čiaru po prvý raz.
Protestná komisia zistila ako skutočnosť, že loď komisie sa stáčala podľa vetra na obe strany od smeru rovnobežného s posledným úsekom trate, ale bola presvedčená, že rozhodca sledoval pozorne, aby určil správny smer na preťatie čiary pre každú loď. Náprava podľa pravidla 62.1(a) bola odopretá a A sa odvolala.
Rozhodnutie
Odvolaniu A sa vyhovuje. Umiestnenie značiek cieľovej čiary tak, že lode nemôžu ľahko určiť, z ktorého smeru by mali preťať cieľovú čiaru, je nesprávnym konaním na strane pretekovej komisie. Keď loď nemôže rozumne zistiť, z ktorého smeru by mala preťať cieľovú čiaru v súlade s definíciou Dokončenie, má právo dokončiť z oboch smerov. A má preto nárok na nápravu podľa pravidla 62.1(a). Má dostať cieľové umiestnenie vypočítané z času, ktorý sama zaznamenala, keď preťala cieľovú čiaru prvý raz.
(Všimnite si, že žiadne pretekové pravidlo nepožaduje od pretekovej komisie, aby dala zvukové znamenie, keď loď dokončí. Také znamenie je láskavosťou, ktorá loď uistí, že jej dokončenie bolo zaznamenané.)
GBR 1992/1