PRÍPAD 74

Pravidlo 2, Čestné plachtenie
Pravidlo 11 , Na vetre z rovnakých bokov, v krytí

Neexistuje pravidlo, ktoré by prikazovalo, ako má sedieť kormidelník či posádka záveternej lode. Dotyk s náveternou loďou neporušuje pravidlo 2, iba ak by poloha kormidelníka alebo posádky bola úmyselne zneužitá.

Skutočnosti

W dostihla L na bočný vietor v podmienkach, keď sa nedal využiť sklz. L mierne vyostrila, kormidelníkov chrbát sa dotkol W tesne pred stehom. Vtedy boli trupy vzdialené asi na dĺžku ramena. Žiadna z lodí neprijala trest. W protestovala na L pre pravidlo 2. Protestná komisia diskvalifikovala L podľa pravidla 2 a uviedla, že W mala správne nastavené a naplnené plachty a jej kosatník sedel pri záveternom stehu. „Dotyk“, pokračovala, „mohol nastať iba tak, že kormidelník L sedel zaklonený von. V daných podmienkach to bolo výrazne mimo toho, čo vyžaduje plachtenie v normálnej polohe.“ L sa odvolala.

Rozhodnutie

Odvolaniu L sa vyhovuje; L sa vracia poradie a W sa diskvalifikuje podľa pravidla 11. V Prípade 73 je zrejmé, že kosatník L sa úmyselne dotkol W so zámerom vyprotestovať ju z rozjazdy. V tomto prípade nedošlo k takému zámernému konaniu zo strany L. Neexistuje žiadne pravidlo, ktoré prikazuje, ako musí sedieť kormidelník či posádka, a ak nedošlo k zámernému zneužitiu ich polohy, nedošlo k porušeniu pravidla 2.

GBR 1993/2