PRÍPAD 73

Pravidlo 2, Čestné plachtenie
Pravidlo 11, Na vetre z rovnakých bokov, v krytí

Keď sa úmyselne člen posádky L natiahne a dotkne W a jeho konanie by nemalo iný zámer iba spôsobiť, že W poruší pravidlo 11, potom L porušuje pravidlo 2.

Skutočnosti

W a L boli v krytí na vetre sprava počas križovania k náveternej značke. Kosatník L, ktorý bol na hrazde, sa natiahol a úmyselne rukou dotkol paluby W a volal, že W má vzdať. L protestovala na W. Protestná komisia diskvalifikovala W podľa pravidla 11 a tá sa odvolala.

Rozhodnutie

Odvolaniu W sa vyhovuje a vracia sa jej umiestnenie. Keďže L mohla plachtiť svojím smerom bez nutnosti vykonávať vyhýbacie manévre a pretože nehrozil bezprostredne dotyk, ak by L zmenila smer na niektorú stranu, tak W dávala L prednosť. Preto W neporušila pravidlo 11. Úmyselné konanie člena posádky L, ktoré nemohlo mať iný zámer, iba diskvalifikovať W, porušilo pravidlo 2. L je potrestaná pre porušenie pravidla 2 a preto sa jej body menia na „Diskvalifikácia bez možnosti vylúčenia bodov“.

GBR 1971/6