PRÍPAD 45
Definície, Dokončenie
Pravidlo 62.1(a) Náprava
Pravidlo 64.2, Rozhodnutia: Rozhodnutie o náprave
Keď loď dokončí nesprávne kvôli chybe pretekovej komisie, ale žiadna z pretekajúcich lodí v dôsledku toho nezíska ani nestratí, vhodným a spravodlivým spôsobom nápravy je stanoviť umiestnenie lodí v poradí, ako preťali cieľovú čiaru.
Skutočnosti
Počas dňa mala trieda dve rozjazdy. Po prvej rozjazde, ktorú lode dokončovali minutím značky 1 pravobokom, vietor zoslabol. Následne hlavný rozhodca zvolil druhú kratšiu trať a vydal zmenu k plachetným smerniciam, ktorá predpisovala, že hoci značka B je poslednou značkou, ktorá sa má oboplávať, značka 1 sa musí minúť pravobokom. Tá istá cieľová značka bola použitá pre inú rozjazdu, ktorá sa stále plachtila na dlhej trati s posledným úsekom po vetre, a hlavnému rozhodcovi poradili, aby neurčil trate tak, že by rôzne lode míňali cieľovú značku či pretínali cieľovú čiaru v opačných smeroch.
X a dve ďalšie lode dokončili minutím značky 1 ľavobokom a boli hodnotené DNF. Y, nasledovaná zvyšnými loďami, preplachtila trať tak, ako predpisovala zmena plachetných smerníc, a minuli značku 1 pravobokom. Dokončili teda „hákovou otočkou“, ako ukazuje nákres.
X žiadala nápravu na základe toho, že preteková komisia nepoužila definíciu Dokončenie správne, keď prisúdila prvé miesto Y, zatiaľ čo X bola prvou loďou, ktorá dokončila tak v súlade s definíciou. Protestná komisia priznala nápravu, súhlasila, že X a dve ďalšie lode dokončili správne, a vrátila im umiestnenie v rozjazde. Čo sa týka lodí, ktoré tak nedokončili, protestná komisia preukázala svoju ohľaduplnosť podľa pravidla 64.3 „urobiť také spravodlivé opatrenie, aké je len možné pre všetky lode, ktorých sa to týka“. Pridelila body podľa poradia, v ktorom všetky lode preťali cieľovú čiaru, bez ohľadu na smer, ktorým ju preťali.
X sa odvolala proti novému cieľovému poradiu, poukázala na jednoznačné znenie definície Dokončenie a uviedla, že také opatrenie popiera definíciu a ruší jej zmysel, ktorým je podľa nej zabrániť dokončeniu “hákovou otočkou“.
Rozhodnutie
Odvolanie X sa zamieta. Pretože plachetné smernice, ktoré sú v rozpore s definíciu Dokončenie sú neplatné, ich vydaním sa preteková komisia dopustila nesprávneho konania, ktoré oprávnilo tri lode žiadať o nápravu podľa pravidla 62.1(a). Žiadna z pretekajúcich lodí nezískala ani nestratila v dôsledku chyby pretekovej komisie, takže priznaná náprava je primeraná. Je to tiež také spravodlivé opatrenie, aké bolo možné pre všetky lode, tak ako to požaduje pravidlo 64.3.
GBR 1979/1