PRÍPAD 37

Pravidlo 32.1(c), Skrátenie alebo zrušenie po štarte
Pravidlo 62.1(a), Náprava

Každá rozjazda pretekov je samostatnou rozjazdou. Pri pretekoch s viacerými triedami môže byť zrušenie vhodné pre niektoré triedy, ale nie pre všetky.

Skutočnosti

V tretej rozjazde pretekov pre 15 námorných tried všetky triedy plachtili tú istú trať, na ktorej, ako sa zistilo, sa bočná značka posunula zo svojho miesta skoro o jednu míľu (1.6 kilometrov). Viacero lodí niekoľkých tried žiadali kvôli tomu o nápravu. Značka bola posunutá z miesta viac než hodinu predtým, ako ju dosiahli lode posledných dvoch tried. Žiadna z lodí posledných dvoch tried nežiadala o nápravu. Avšak protestná komisia zrušila rozjazdu pre všetky triedy. Lode posledných dvoch tried potom žiadali o nápravu tvrdiac, že zrušenie ich rozjázd bolo nesprávne. Náprava nebola priznaná. Odvolali sa.

Rozhodnutie

Protestná komisia chybne nerozlíšila medzi rozličnými postupmi, podľa ktorých možno zrušiť rozjazdu. Preteková komisia mohla zrušiť rozjazdy podľa pravidla 32.1(c) kvôli posunutej značke. Avšak neurobila tak a zrejme bola spokojná s tým, že rozjazdy pokračujú.

Keby protestná komisia zvažovala problém triedu po triede, rozjazdu po rozjazde, zistila by, že neexistovala žiadna požiadavka ani potreba zrušiť rozjazdu pre posledné dve triedy. Mohol byť postačujúci dôvod pre zrušenie rozjázd niektorých tried, ale protestná komisia pochybila, keď zrušila rozjazdy tried, kde sa nežiadalo o nápravu. Toto jej rozhodnutie bolo “nesprávnou činnosťou“ v zmysle pravidla 62.1(a). Odvolaniam sa vyhovuje a všetkým lodiam v rozjazdách tých dvoch tried sa vracia ich cieľové umiestnenie.

USA 1977/200