PRÍPAD 31
Športové správanie sa a pravidlá
Pravidlo 2, Čestné plachtenie
Pravidlo 26, Štartovanie rozjázd
Pravidlo 29.1, Odvolania: Individuálne odvolanie
Pravidlo 62.1, Náprava
Pravidlo 64.3, Rozhodnutia: Rozhodnutie o náprave
Znamenia pretekov, Znamenia odvolania, X
Keď sa dá správne vizuálne znamenie pre individuálne odvolanie, ale požadované zvukové znamenie nie, a keď odvolávaná loď v postavení, že môže počuť zvukové znamenie, nevidí vizuálne znamenie a nevráti sa, má právo na nápravu. Ak si však uvedomí, že je cez čiaru, musí sa vrátiť a správne štartovať.
Skutočnosti
Pri štarte rozjazdy bolo správne dané vizuálne znamenie individuálneho odvolania požadované pravidlom 29.1, ale požadované zvukové znamenie nebolo. Jedna z odvolávaných lodí, A, sa nevrátila, bola hodnotená OCS a neskôr žiadala o nápravu na základe toho, že štartovala súčasne so štartovým znamením a nepočula žiadne zvukové znamenie.
Protestná komisia zistila, že A nebola celá na predštartovej strane štartovej čiary pri štartovom znamení. Upravila výsledok A tak, že jej upravila výsledok pridelením jej cieľového umiestnenia ako nápravy kvôli chýbajúcemu zvukovému znameniu. Toto posunulo cieľové umiestnenie lode B. B následne požiadala o nápravu tvrdiac, že jej umiestnenie v cieli bolo ovplyvnené, ako verila, nesprávnym rozhodnutím priznať A cieľové umiestnenie. B nebola priznaná náprava a ona sa odvolala na základe toho, že pravidlo 26 uvádza: “neprítomnosť zvukových znamení nie je rozhodujúca“.
Rozhodnutie
Pravidlo 62.1(a) obsahuje tri podmienky pre priznanie nápravy. Prvou je „nesprávne konanie alebo zanedbanie“. Tu preteková komisia nedala zvukové znamenie požadované pravidlom 29.1, zanedbanie, ktoré bolo zjavne nesprávne. Druhou podmienkou je, že umiestnenie lode bolo „podstatne zhoršené“. Táto podmienka bola splnená, lebo A bola hodnotená ako OCS. Treťou podmienkou je, že loď je poškodená v dôsledku nesprávneho konania alebo zanedbania „bez jej vlastného zavinenia“. A nemala žiadny podiel na tom, že preteková komisia nedala zvukové znamenie a myslela si, že štartovala správne.
Požiadavka v pravidle 29.1 a Znameniach pretekov, týkajúca sa dávania zvukového znamenia pri vyvesení vlajky X, je nevyhnutná pre upútanie pozornosti lodí na skutočnosť, že jedna alebo viac ich je odvolávaných. Keď sa vynechá zvukové znamenie z individuálneho odvolania a odvolávaná loď je v postavení, že môže počuť zvukové znamenie, ale nevidí vizuálne a nevráti sa, má nárok na nápravu. Avšak loď, ktorá si uvedomí, že bola cez čiaru, nemá právo na nápravu a musí vyhovieť pravidlu 28.1 a ak platí, tak aj pravidlu 30.1. Ak tak neurobí, porušuje tie pravidlá. Navyše, nedodrží Základný princíp, Športové správanie sa a pravidlá, a porušuje pravidlo 2.
Keď bolo rozhodnuté, že loď má nárok na nápravu, pravidlo 64.3 požaduje od protestnej komisie „urobiť také spravodlivé opatrenie, aké je len možné, pre všetky lode, ktorých sa to týka“. Keď sa situácia týka lode hodnotenej OCS, ak nápravou je upraviť body lode či jej cieľové umiestnenie, malo by to zohľadniť skutočnosť, že vo všeobecnosti sa odvolávaná loď vráti na predštartovú stranu čiary po svojom štartovom znamení a zvyčajne štartuje nejaký čas za loďami, ktoré neboli odvolané. Tento čas by sa mal zohľadniť.
Čo sa týka žiadosti lode B, ustanovenie pravidla 26 že “neprítomnosť zvukových znamení nie je rozhodujúca“ platí iba pre vyzývacie, prípravné, jednu minútu a štartové znamenie. Keď je dané znamenie individuálneho odvolania, požaduje sa aj vizuálne aj zvukové znamenie, iba ak by plachetné smernice ustanovili niečo iné.
Odvolanie B sa zamieta. Rozhodnutie protestnej komisie priznať nápravu A sa potvrdzuje.
GBR 1974/7