PRÍPAD 140

Definície, Štartovanie
Pravidlo 30.3, Tresty pri štarte: Pravidlo vlajky U
Pravidlo 30.4, Pravidlo čiernej vlajky
Pravidlo 43.1(a), Zbavenie viny
Pravidlo 62.1, Náprava

Ako uplatniť pravidlá, keď je loď prinútená preťať štartovú čiaru inou loďou, ktorá porušovala pravidlo Časti 2.

Skutočnosti pre otázku 1

Rozjazda sa štartuje podľa pravidla 30.3, Pravidlo vlajky U, alebo 30.4, Pravidlo čiernej vlajky. Dvadsať sekúnd pred štartovým znamením dôjde k príhode medzi loďami A a B. Preteková komisia spozoruje časť trupu A na traťovej strane. A sa nevracia na predštartovú stranu štartovej čiary, ale pokračuje v preplachtení trate a dokončí. Preteková komisia ju hodnotí UFD, resp. BFD, ako je príslušné.

A podá platný protest proti B. Protestná komisia diskvalifikuje B pre porušenie pravidla Časti 2. Komisia zistí, že B, následkom porušenia pravidla, prinútila A porušiť pravidlo 30.3 resp. 30.4. Zistí tiež, že nedošlo ku zraneniu ani k fyzickej škode a že B neporušila pravidlo 2, Čestné plachtenie.

Otázka 1

Bola A zbavená viny pravidlom 43.1(a) pre porušenie pravidla 30.3 resp. 30.4, a ak to tak bolo, môže ju protestná komisia hodnotiť podľa jej cieľového umiestnenia, hoci A neštartovala v súlade s definíciou Štartovanie?

Odpoveď 1

A porušila pravidlo 30.3 resp. 30.4, ale porušila tiež pravidlo 28.1 tým, že neštartovala (pozri definíciu Štartovanie). Previnenie B prinútilo A porušiť pravidlo 30.3 resp. 30.4. Avšak to nezabránilo A, aby plachtila naspäť na predštartovú stranu štartovej čiary a štartovala v súlade s definíciou Štartovanie. A bola zbavená viny pravidlom 43.1(a) pre porušenie pravidla 30.3 resp. 30.4, a preto preteková komisia bola povinná hodnotiť ju OCS podľa pravidla A5.1.

Ak by sa A vrátila na predštartovú stranu štartovej čiary, štartovala, preplachtila trať a dokončila, A by bola zbavená viny pravidlom 43.1(a) pre porušenie pravidla 30.3 resp. 30.4; a ak by tak urobila, preteková komisia by bola povinná hodnotiť ju podľa jej cieľového umiestnenia, a podľa toho prepočítať rozjazdu. Každá loď, ktorá dokončila za A, by sa posunula nadol o jedno miesto.

Skutočnosti pre otázku 2

Rozjazda sa štartuje podľa pravidla 30.4, Pravidlo čiernej vlajky. Skutočnosti sú rovnaké ako pre otázku 1, ale v tomto prípade je všeobecné odvolanie. Číslo plachty A je správne vyvesené, ako to požaduje pravidlo 30.4. Pred opakovaným štartom A oznámi pretekovej komisii, že hodlá protestovať na B pre porušenie pravidla Časti 2 pri odvolanom štarte. A štartuje, preplachtí trať a dokončí v znovuštartovanej rozjazde. Preteková komisia ju hodnotí ako DNE. A podá protest proti B pre previnenie pri pôvodnom štarte a žiada o nápravu. Vo svojej žiadosti tvrdí, že preteková komisia konala nesprávne, keď ju hodnotila ako DNE.

Otázka 2

Ak protestná komisia rozhodne, že B porušila pravidlo Časti 2 a keď tak robila, prinútila A porušiť pravidlo 30.4, môže komisia priznať A nápravu tým, že ju hodnotí na cieľovom umiestnení v znovuštartovanej rozjazde?

Odpoveď 2

Nie. A pôvodne porušila prvú vetu pravidla 30.4 a bola identifikovaná na traťovej strane štartovej čiary. Potom bolo číslo jej plachty správne vyvesené podľa pravidla 30.4. Pretože preteková komisia vyvesila číslo plachty A po všeobecnom odvolaní, tak predposledná veta pravidla 30.4 zakazuje A plachtiť v znovuštartovanej rozjazde. Štartovaním v tejto rozjazde porušila predposlednú vetu pravidla 30.4. Preteková komisia neurobila chybu, keď ju hodnotila ako DNE. A nemá právo na nápravu, pretože preteková komisia nekonala nesprávne.

Skutočnosti pre otázku 3

Skutočnosti sú rovnaké ako pre otázku 2, ale teraz A neplachtila v znovuštartovanej rozjazde. Keď prišla na breh, protestovala na B pre príhodu pri pôvodnom štarte. Protestná komisia rozhodla, že B porušila pravidlo Časti 2, za čo nemôže byť potrestaná (pozri pravidlo 36).

Otázka 3

Ak protestná komisia rozhodne, že B porušila pravidlo Časti 2 a keď tak robila, prinútila A porušiť pravidlo 30.4, môže komisia zmeniť hodnotenie A ako BFD?

Odpoveď

Áno. A bola zbavená viny pre porušenie pravidla 30.4, a preto preteková komisia je povinná zmeniť jej hodnotenie z BFD na DNS v znovuštartovanej rozjazde. Avšak nemá právo na nápravu, pretože preteková komisia nekonala nesprávne.

World Sailing 2016, revízia 2018