PRÍPAD 116
Pravidlo 62.1(b), Náprava
Pravidlo 64.3, Rozhodnutia: Rozhodnutia o náprave
Pravidlo A9, Priznanie nápravy
Rozprava o náprave v situácii, keď je loď poškodená na začiatku série, má nárok na nápravu podľa pravidla 62.1(b), a to poškodenie jej zabránilo plachtiť vo zvyšných rozjazdách. V takej situácii, aby sa zachovala spravodlivosť voči ostatným lodiam v sérii, protestná komisia by mala zaistiť, že menej ako polovica bodov rozjázd v jej výsledku v sérii, po prípadných škrtaniach, je založená na priemerných bodoch.
Skutočnosti
Preteky trvajú viac ako dva dni, plánovaných je päť rozjázd. Podľa bodovacieho systému, ak sa uskutoční päť rozjázd, body každej lode budú súčtom jej bodov z rozjázd s vylúčením jej najhorších bodov. Prvý deň sa uskutočnila iba rozjazda 1 a loď A skončila na druhom mieste. Druhý deň A skončila piata v rozjazde 2. Pred štartom rozjazdy 3 sa A zrazila s loďou B a škoda bola taká rozsiahla, že A už nebola schopná súťažiť vo zvyšných rozjazdách pretekov. Protestovala na B a žiadala nápravu podľa pravidla 62.1(b). Protestná komisia zistila, že A má právo na nápravu, konala podľa pravidla A9(b) a pre rozjazdy 3 a 4 jej priznala priemer z jej bodov z rozjázd 1 a 2. A bola hodnotená DNC v rozjazde 5, ale tie body sa vylúčili. Výsledné body A v pretekoch boli najnižšie a tak v pretekoch zvíťazila, napriek tomu, že súťažila iba vo dvoch z piatich rozjázd.
Otázka 1
Bola priznaná náprava pre A vhodná?
Odpoveď 1
Nie. Hoci protestná komisia neporušila žiadne pravidlo, jej rozhodnutie pri priznaní nápravy nebolo najspravodlivejšie pre všetky zúčastnené lode (pozri pravidlo 64.3). V tomto prípade priznanie priemerných bodov lodi pre polovicu rozjázd, ktoré sa započítali do jej celkových bodov, nebolo spravodlivé k ostatným lodiam.
Otázka 2
Čo by bolo vhodným priznaním nápravy pre A?
Odpoveď 2
Protestná komisia mala pri priznaní nápravy zaistiť, že menej než polovica rozjázd lode v pretekoch, po vylúčení jej najhorších bodov, bude z rozjázd založených na priemerných bodoch. Rôzne situácie môžu vyžadovať rôzne opatrenia pri náprave. Jednou z možností v tomto prípade by bolo, že protestná komisia prizná A nápravu iba pre rozjazdu, v ktorej prišlo ku kolízii.
World Sailing 2011; revidované 2021